SKI FITNESS: 5 najpogostejših napak pri smučanju

Главная страница » Novice » SKI FITNESS: 5 najpogostejših napak pri smučanju

SKI FITNESS: 5 najpogostejših napak pri smučanju

Tudi v tem tednu nadaljujemo z rubriko SKI FITNESS. Tokrat vam bomo predstavili 5 najpogostejših napak pri smučanju in vam zaupali tudi, kako jih odpraviti.

Smučarjem z izkušnjami in dobro mero samozavesti pri smučanju, se pogosto zgodi, da razvijejo slabe navade, ki lahko resno ogrozijo zdravje. Zato se nikar ne upirajte nasvetom in navodilom strokovnjakov, ki lahko precej izboljšajo vašo tehniko smučanja in preprečijo poškodbe in padce. Ne pozabite, vaja dela mojstra, če mojster dela vajo! Oglejmo si torej, katere so najpogostejše napake smučarjev z izkušnjami in kako jih odpraviti.

1. Smučanje na zahtevnih progah, ki jih (še) ne obvladamo

Daleč največja napaka, ki jo pogosto storijo smučarji z izkušnjami je, da se zapodijo na zahtevne proge, ki jih še ne obvladajo. Razumljivo je, da so zahtevne proge lahko za smučarje, ki imajo za sabo že veliko izkušenj, lahko zelo mikavne. Kljub temu pa priporočamo, da ne precenite svojih sposobnosti in se držite srednje zahtevnih prog. Ključnega pomena je seveda varnost, ki mora biti na smučiščih vselej zagotovljena. Na poznanem terenu imate priložnost vaditi nove spretnosti in eksperimentirati, kar je lahko na zahtevnih progah zelo nevarno, če na takšnem terenu nimate izkušenj. Smučanje na zahtevnih progah pogosto zahteva, da zapustite svojo cono udobja in se vrnete k starim, slabim navadam, ker dajejo občutek varnosti. Na progi, ki jo poznate in obvladate, pa je preizkušanje novih spretnosti veliko lažje, saj so dovoljene napake, ki ne bodo ogrozile vašega zdravja. To seveda ne pomeni, da ne bi smeli preizkušati novih stvari, saj je edini način napredovanja ravno to, da zapustite svojo cono udobja. Ključno pri tem pa je ravnovesje, pri čemer naj vaše smučanje v glavnem poteka na poznanih terenih z nekaj občasnimi pustolovskimi vožnjami zunaj cone udobja.

ski fintess

2. Smučanje v nepravilnem položaju

Zelo pogosta napaka smučarjev, ki imajo sicer veliko izkušenj, je pretirano nagibanje nazaj med spustom. K sreči, pa se da tudi to napako odpraviti in se naučiti smučati v pravilnem položaju, s težiščem na sprednjem delu smuči. S tem boste lažje nadzorovali hitrost in imeli kontrolo nad skoki in spusti po smučišču. Najpomembneje pa je, da boste na ta način preprečili najpogostejšo poškodbo povezano s smučanjem in sicer poškodbo kolen.

Nepravilen položaj pri smučanju s pretiranim nagibanjem nazaj lahko prepoznate po:

– bolečinah v mečih, ki jih povzroči pritisk zadnjega dela smučarskih čevljev
– pogostih padcih nazaj
– težavah pri zavojih

Učenje pravilnega položaja vam bo vzelo nekaj časa, a je izjemnega pomena, da ga obvladate. Navajamo nekaj nasvetov, ki vam bodo pri vaji pomagali. Začnite tako, da poskušate prenesti pritisk na sprednji del smučarskih čevljev. To storite tako, da kolena potisnete proti prstom stopal z upogibanjem mišic gležnjev. Poskusite se zapeljati po lažji progi in narediti nekaj navadnih poskokov gor in dol. Preizkusite lahko tudi poskoke, imenovane ”ollie”, pri katerih se odrinete z zadnjega dela smuči, pristanete pa na sprednjem delu smuči. Prikaz vaje si oglejte na posnetku KLIKNITE TUKAJ 

Vir: https://stompittutorials.com/

3. Prevelik pritisk na notranjo smučko

Te napake se smučarji pogosto sploh ne zavedajo. Gre za napako, ki se kaže v položaju kolen pri zavojih, ki spominja na črko A. Čeprav se smučarjem zdi, da smučajo paralelno, je njihov položaj kolen v resnici napačen, kar privede do približno enakega pritiska na obe smuči. Profesionalni smučarji v zavojih prenašajo večino teže z ene smuči na drugo. V najširšem delu zavoja bo profesionalni smučar več kot 90% svoje teže prenesel na zunanjo smučko, notranjo smučko pa bo obremenil ravno dovolj, da bo paralelno sledila zunanji. Enak pritisk na obe smuči bo trajal le kakšno sekundo pri prehodu v zavoje. Gre za posebno smučarsko tehniko, ki zahteva ogromno vaje. Kot smo že omenili, je pomembno, da nove spretnosti vadimo na lažjih, nam poznanih progah. Torej, odpravite se do nezahtevne proge in začnite z vajo. V vsakem zavoju poskušajte dvigniti notranjo smučko čim večkrat. Vaš cilj je, da lahko vsak zavoj presmučate z eno smučko na snegu in eno v zraku. Z vajo lahko greste še korak dlje in med zavojem poskušate sprednji del notranje smučke obdržati na snegu, medtem ko dvignete zadnji del notranje smučke v zrak.

ski fitness

4. Obračanje ramen skupaj s smučmi

Verjetno ste že kdaj opazili, kako osredotočeni naprej so profesionalni smučarji. Zgornji del njihovega telesa je skoraj v navpičnem položaju, z rameni pravokotno na vpadnico, medtem ko njihove noge in boki plešejo sem in tja med zavoji. Ta tehnika loči zgornji in spodnji del telesa in je ena pomembnejših spretnosti, ki jih je dobro osvojiti zaradi lažjega nadzora in fokusa na progo. Naučite se jo tako, da si poiščete točko nekje pri koncu proge (npr. začetek sedežnice), ki bo vaš fokus. Poskušajte narediti nekaj previdnih počasnih zavojev in ohraniti fokus na vaši točki. Pri tem boste čutili, kako delajo vaši boki, da bi obdržali telo usmerjeno v točko, medtem ko noge delajo zavoje v levo in desno. Vendar previdno! Še vedno se morate zavedati okolice, da ne poškodujete sebe ali drugih.

5. Izogibanje smučarski šoli

Ko postanete smučar z veliko izkušnjami in vam spust po modrih, včasih tudi črnih progah ne predstavlja težav, saj ste polni samozavesti in znate hitro smučati, se vam zdi nesmiselno zapravljati čas in denar v smučarski šoli. Vse se lahko naučite sami, z dovolj vaje. Res je, praksa je pri tem najpomembnejša, a ravno v obdobju, ko postanete dovolj samozavestni na smučeh, da se ne bojite spustiti tudi po zahtevnejših progah, se največkrat razvijejo slabe navade, ki vam bodo škodovale tekom vašega napredovanja. Vse vaje in spretnosti, ki smo jih navedli zgoraj, lahko res osvojite sami, a je priporočljivo, da vas na poti do napredovanja tu in tam spremlja strokovnjak, ki vam poda svoja opažanja in strokovne nasvete za izboljšanje tehnike. Napredovanje bo trajalo nekaj časa, a s pravim strokovnjakom ob sebi boste prepričani, da ste na pravi poti.

Vir: https://www.tellacts.com 

 

2018-10-30T13:59:31+00:00 26.10.2018|Novice|